Muistilista

Tilausten tekeminen, aikataulu

Extranet-palvelussamme voit sähköisesti tehdä kaikki tarvitsemanne tilaukset, minkä lisäksi näet ajan tasalla olevat tiedot jo tehdyistä tilauksista. Henkilökohtaiset tunnuksesi löydät sopimusvahvistuksesta. Messuopasta, kutsuja ja ravintolapalveluja koskevat lomakkeet avaamme hieman myöhemmin.

Extranet-lomakkeet ovat auki vielä alla olevan päivän:

4.12. kutsut
3.1. tiedot messuoppaassa
3.1. kalusteet ja rakenteet, ripustukset, paineilma, vesi ja viemäröinti
19.1. sähkö, siivous, viherkasvit, tietoliikenneliittymät, ravintolapalvelut, messuhuolinta

Messuopas

Messuopas on näyttävä, liimasidottu, A5-kokoinen opas, jota painetaan 15 000 kpl. Opasta on jaossa messuvieraille sisäänkäynneissä ja se toimii näppäränä hakuoppaana myös messujen jälkeen. Julkaisemme veloituksetta Extranetin kautta syöttämänne tiedot messuoppaassa sekä tapahtuman nettisivuilla (yhteystiedot, vapaa teksti ja päämiehet-listaus).

Veloituksettomien tietojen lisäksi voitte ostaa lisänäkyvyyttä logolla tai ostamalla oppaasta mainostilaa. Hinnat ja ohjeet löydät mediakortista tai Extranetistä.
Katso Messuoppaan mediakortti tästä.

Lisäksi Näytteilleasettajat sivuille avataan tammikuussa Haku-palvelu, jonka avulla kävijät voivat hakea tietoja näytteilleasettajista ja heidän tuotteistaan jo etukäteen.

Kutsut

Asiakaskutsuja kannattaa hyödyntää ennakkomarkkinoinnissa, niin asiakastilaisuuksissa kuin kohdemarkkinoinnissakin. Lähettämällä kutsuja varmistat, että juuri teidän asiakkaanne osaavat tulla paikalle ja tutustumaan osastoonne. Kutsun saajien tulee ennakkorekisteröityä Internetin kautta ja ennakkorekisteröityneistä henkilöistä saamanne rekisterin mukaan on helppo hoitaa jälkimarkkinointia.

Veloituksettomia asiakaskutsuja voit tilata Extranet-palvelumme kautta. Voit tilata kutsut myös omalla painatuksella, jolloin painamme kutsuja-kenttään valmiiksi yrityksenne nimen tai logon sekä osastonumeron. Painatushinnat määräytyvät painettavan korttimäärän mukaan. Hinnat löytyvät Extranet-palvelusta. Huomioithan painatustilausten ja materiaalin deadlinepäivän tämän sivun alusta! Lähetämme asiakaskutsut noin kuukautta ennen messuja.

Lähetämme teille automaattisesti noin kuukautta ennen messuja 50 kpl Kutsuvierasillan kutsukortteja lähetettäväksi asiakkaille. Voitte halutessanne tilata veloituksettomia Kutsuvierasillan kutsuja lisää.  Ne kelpaavat sisäänpääsyksi vain kutsuvierasiltana 3.2. klo 17.30 alkaen. Näytteilleasettajilla on tilaisuuteen vapaa pääsy näytteilleasettajakortilla. Kutsuvierasillan kutsut tulevat samassa paketissa asiakaskutsujen kanssa, mikäli olet tilannut molempia.

Painettavien kutsujen lisäksi lähetämme sähköisen kutsun, jota voitte siis välittää asiakkaillenne sähköpostilla. Kutsu sisältää yrityskohtaisen ennakkorekisteröitymislinkin, jota klikkaamalla asiakkaanne automaattisesti valitsee yrityksenne kutsujaksi. Tarkemmat tiedot sähköisestä kutsusta lähetämme sähköpostilla.

Osaston suunnittelu ja rakentaminen

Jyväskylän Messujen oma näyttelytekninen osasto suunnittelee ja rakentaa profiilirakenteisia osastoja ”avaimet käteen” -periaatteella. Huolehdimme myös osastorakenteiden messujen aikaisesta huollosta. Lisätietoja osaston suunnittelusta ja rakentamisesta löydät näyttelyteknisen osastomme sivuilta.

Sähköt osastoilla

Sähköliittymät sisältävät osaston sähköistyksen, tarkastusmaksun ja sähkön kulutuksen.

Ulko-osastoilla käytetään korotettuja hintoja, hintatiedot löytyvät Extranetistä.

Näyttelyhalleista ja osastoilta katkaistaan sähköt yön ajaksi, joten mahdollisesti tarvittava yösähkö on tilattava erikseen.

Siivous

Osastosiivous sisältää:
– rakennusaikaisen siivouksen
– suojamuovien poiston osastojen matoilta
– lattioiden, tasojen, tuolien ja ovien siivouksen näyttelypäivän jälkeen
– roskakorien tyhjennyksen päivittäin ja soitosta tarvittaessa
– osastopaikan loppusiivouksen messujen päätyttyä, kun näyttelyesineet/rakenteet on purettu

Ulko-osastojen siivouksesta tulee pyytää erillinen tarjous.

Tietoliikenneliittymät

Paviljongissa on tarjolla monia mahdollisuuksia internet-yhteyteen:

Kiinteä liittymä
Messu-osastoille esittelykäyttöön suosittelemme maksullista, kiinteää internet-liittymää, jonka toimivuuden voimme taata. Kiinteä liittymä on mahdollista jakaa (mikäli käytätte tabletteja tai kännyköitä materiaalin esittelyyn) esim. osaston omalla WLAN-verkolla (kts. tarkemmat tiedot Extranetistä).

WLAN-verkot Paviljongissa on käytössä kaksi WLAN-verkkoa asiakaskäyttöön: – PaviljonkiFree-verkko on käytettävissä auloissa ja siihen pystyy liittymään ilman tunnuksia – PaviljonkiPro-verkko on käytettävissä messuhalleissa ja kokoustiloissa. Verkon käyttäjätunnus ja salasana löytyvät Extranetistä. Verkot ovat käytettävissä veloituksetta. WLAN-verkon toimintakykyä tapahtumien aikaan emme pysty takaamaan. Jos internet-yhteyden vakaa toiminta on tärkeää, suosittelemme kiinteää liittymää osastolle.

3G ja 4G mobiiliverkot Kaikilla suurilla operaattoreilla on tarjolla 3G ja 4G verkot Paviljongin alueella jopa 300 M nopeudella. Näidenkään toimivuutta ja etenkin nopeustasoa emme pysty takamaan suurten messujen ja tapahtumien aikaan.

Näytteilleasettajien taukotilassa Klubissa käytössänne on koko messujen ajan veloituksetta tietokone, joka on yhteydessä Internetiin ja printteriin. Siellä voi käyttää myös kiinteää internet-yhteyttä omalla koneella.

Ravintolapalvelut

Paviljongin alueella on useita kahvilapisteitä sekä ravintoloita, joiden monipuolisesta tarjonnasta löytyy vatsantäytettä niin pieneen kuin isoonkin nälkään. Osastohenkilökunnan lounas- ja kahvilipukkeet voi tilata ennakkoon tai käydä ostamassa suoraan ravintolastamme. Lipukkeiden antaminen on helppo ja mukava tapa osoittaa vieraanvaraisuutta myös yhteistyökumppaneita kohtaan. Mikäli käyttämättömät lipukkeet palautetaan ravintolaan viimeisen messupäivän aikana laskutetaan käytettyjen mukaan. Jos lipukkeita ei palauteta, veloitus on tilauksen mukaan.

Lue lisää ruokailuvaihtoehdoista Palvelut sivulta kohdasta Ravintolapalvelut.

Messupäivien lounasvaihtoehtoja voit katsoa tarkemmin tästä.

Osastotarjoiluihin Paviljonki Ravintoloilla on monipuolinen, valmis valikoima, ja tarvittaessa suunnittelemme osastoille juuri toiveiden mukaisen tarjoilun. Hintoihimme sisältyvät tuotteiden toimitus osastolle sovittuun kellonaikaan, tarvittavat anniskelu- ja elintarvikelupamaksut sekä tarjoilu- ja kertakäyttöastiat. Tarjoiluille on mahdollista tilata myös posliini- tai lasiastiat.

Jyväskylän Paviljongin alue on viranomaisten luvissa määritelty anniskelualueeksi. Paviljonki Ravintolat vastaa alueen anniskelusta ja siihen liittyvien lakien ja määräysten noudattamisesta ja valvonnasta.

Messuhuolinta

Tavaroita saa toimittaa ensimmäisestä virallisesta rakennuspäivästä lähtien, joka on pe 29.1. HUOM! A-hallin osalta rakentaminen ja tavaran tuonti alkaa vasta sunnuntaina 31.1. klo 12.00!
Toimitusosoite on:

Postin kautta saapuvat lähetykset:
Jyväskylän Paviljonki / Sähkö 2016
Näytteilleasettaja / osastonumero
Näytteilleasettajan yhteyshenkilö / puhelinnumero
Uno Savolan katu 2 B
40100 JYVÄSKYLÄ

Tavarantoimitukset A-halliin:
Jyväskylän Paviljonki / Sähkö 2016
Näytteilleasettaja / osastonumero
Näytteilleasettajan yhteyshenkilö / puhelinnumero
Schaumanin Puistotie 18 / huolto-ovi A1
40100 JYVÄSKYLÄ

Tavarantoimitukset B-halliin:
Jyväskylän Paviljonki / Sähkö 2016
Näytteilleasettaja / osastonumero
Näytteilleasettajan yhteyshenkilö / puhelinnumero
Schaumanin Puistotie 18 / huolto-ovi B2, B3 tai B4
40100 JYVÄSKYLÄ

Tavarantoimitukset C1-halliin:
Jyväskylän Paviljonki / Sähkö 2016
Näytteilleasettaja / osastonumero
Näytteilleasettajan yhteyshenkilö / puhelinnumero
Lutakonaukio 12 / huolto-ovi C1
40100 JYVÄSKYLÄ

Tavarantoimitukset C2-hallin:
Jyväskylän Paviljonki / Sähkö 2016
Näytteilleasettaja / osastonumero
Näytteilleasettajan yhteyshenkilö / puhelinnumero
Uno Savolan katu 8 / huolto-ovi C2
40100 Jyväskylä

Tavarantoimitukset D-halliin:
Jyväskylän Paviljonki / Sähkö 2016
Näytteilleasettaja / osastonumero
Näytteilleasettajan yhteyshenkilö / puhelinnumero
Uno Savolan katu 2 / huolto-ovi D2
40100 Jyväskylä

Varmistakaa etukäteen, milloin tavarat tuodaan osastollenne. Mikäli ette voi itse olla niitä vastaanottamassa, voitte tilata palvelun Suomen Messulogistiikalta (Erkki Koski, puh. 040 546 9555, erkki.koski@smlog.fi). Heiltä voitte tilata myös muut messulogistiikkaan liittyvät palvelut (esim. varastoinnin ja trukkipalvelut) tai vaikka koko logistiikkakoordinoinnin. Heidän palvelupisteensä rakentamis- ja purkuaikoina on messutoimiston tiskillä, Uno Savolan kadun sisäänkäynnin aulassa.

Yhteyshenkilöt

Näyttelyn johtaja, myyntijohtaja Ilari Tervakangas, puh. (014) 334 0021, ilari.tervakangas(at)jklmessut.fi.
Projektisihteeri Tiina Lampinen, puh. (014) 334 0031, tiina.lampinen(at)jklmessut.fi.
Näyttelytekniikan projektineuvottelija Ari Barck, puh. (014) 334 0041, ari.barck(at)jklmessut.fi.

Ohjelma

Teillä on mahdollisuus järjestää messupäivien aikana omia veloituksettomia tietoiskuja / tuote-esittelyjä messualueelle rakennettavassa tietoiskutilassa. Näin tavoitatte kerralla suuremman yleisön. Yhden tietoiskun kesto on noin 20 minuuttia, alkuajat aina tasalta ja puolelta. Ajat varataan ilmoittautumisjärjestyksessä. Esityksen virallisen ”otsikon” ja puhujan voi varmistaa myöhemminkin, varausvaiheessa toivomme kuitenkin ainakin suuntaa antavan otsikon sekä tietysti toivotun ajankohdan (päivä sekä kellonaika). Tietoiskut julkaistaan messuohjelmassa nettisivuillamme.

Omat asiakastilaisuudet: juhlat, kokoukset tai vaikka tuotelanseeraukset onnistuvat meillä helposti. Paviljongissa on useita luentosaleja, kokous- ja ryhmätyötiloja 10-100 henkilölle sekä erikoisuutena ainutlaatuinen ja muuntuva 1200 hengen auditorio. Tarjoilut onnistuvat sekä varattuun tilaan että pääravintolaamme, pienistä kokouskahvituksista isoihin illallisiin.

Tilaesittelystä löydätte tietoja tiloistamme, ja talon koko henkilökunta auttaa mielellään tilaisuuksienne suunnittelussa ja toteutuksessa.

Varaukset: projektisihteeri Tiina Lampinen, puh. 014 334 0031, tiina.lampinen(at)jklmessut.fi.

Sähköinen markkinointi

Yrityksenne omat nettisivut on oivallinen paikka kertoa asiakkaillenne osallistumisestanne Sähkö Tele Valo AV 2016 –messuille. Teidän kannattaakin rakentaa sieltä linkki osoitteeseen www.sahkomessut.fi, josta kiinnostuneet saavat lisätietoja tapahtumasta. Media-välilehdeltä löytyy tapahtuman ladattavia logoja ja bannereita, joita voi käyttää niin nettisivuilla kuin muussakin markkinoinnissa. Voitte käyttää logoja esimerkiksi sähköpostin allekirjoituksissa kertomassa, että olette mukana tapahtumassa.

Tiedotus

Voitte toimittaa medialle tarkoitetut tiedotteenne meille etukäteen (tiina.lampinen(at)jklmessut.fi), lisäämme ne nettisivuillemme median edustajien ladattaviksi.

Messujen aikana toivomme teidän toimittavan omat tiedotteet Lutakonaukion aulan infopisteeseen tai suoraan lehdistötilaan (Klubi) niitä varten varatulle hyllylle.

Tunnistekortit (näytteilleasettaja- ja rakentaja-/purkajakortit)

Näytteilleasettajakortit toimivat kulkulupana koko tapahtuman ajan, ensimmäisestä rakennuspäivästä viimeiseen purkupäivään. Rakentaja-/purkajakortit on tarkoitettu lähinnä ulkopuolisille rakentajille ja ne oikeuttavat liikkumiseen alueella vain rakennus- ja purkuaikoina.

Sekä näytteilleasettaja- että rakentaja-/purkajakortit tulee tulostaa itse (Extranetistä ja alta löytyvät tilauslinkit molemmille korttityypeille). Palvelussa täytetään henkilön nimi, (titteli), yritys sekä sähköpostiosoite, johon vahvistusviesti ja korttituloste halutaan lähetettäväksi. Tunnistekortti tulostetaan itse ja se tulee muistaa ottaa mukaan!

Jokainen kortin tarvitsija voi joko itse tulostaa korttinsa tai yksi henkilö voi huolehtia kaikkien kortit.

Näytteilleasettajakortithttp://www.paviljonki-klubi.fi/paviljonkiklubi/?page=register&evid=149
Rakentaja-/purkajakortit: http://www.paviljonki-klubi.fi/paviljonkiklubi/?page=register&evid=150

Tapaamisaikojen sopiminen, MessuTreffit-palvelu

Nyt jokaisella näytteilleasettajaksi rekisteröityneellä on mahdollisuus ilmoittaa kävijärekisteröitymispalveluun tapaamisaikoja, jolloin hän on valmis ottamaan vieraita vastaa osastolla. Rekisteröitymisen jälkeen henkilölle tulee ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen viesti, jossa on linkki omiin tietoihin.

Linkistä avautuvan sivun alalaidassa on linkki tapaamisaikojen syöttöön. Aikojen syöttöön on rakennettu apuohjelma, jolla voi muodostaa päivittäin eri pituisia tapaamisaikoja. Muodostetuista ajoista valitaan itselle sopivat ja vahvistetaan valinnat ”tallenna” -painikkeella.

Kävijät voivat rekisteröinnin yhteydessä tai rekisteröitymisen jälkeen hakea näytteilleasettajatiedoista mieleisiään yrityksiä. Yrityksen alta löytyvät sitten näytteilleasettajaksi rekisteröityneiden antamat tapaamisajat. Kävijä ehdottaa tapaamista tarjolla oleviin aikoihin. Ehdotuksesta lähtee sähköposti näytteilleasettajalle, joka voi joko hyväksyä tai jättää vahvistamatta tapaamisehdotuksen. Hyväksytystä ehdotuksesta tulee vahvistus molemmille osapuolille sekä mahdollisuus lisätä aika omaan henkilökohtaiseen kalenteriin.

Jos yrityksen näytteilleasettajat eivät ole avanneet yhtään tapaamisaikaa tai kaikki tapaamisajat on varattu, voi kävijä lähettää yhteydenottopyynnön, joka lähetään näyttelysopimuksen yhteyshenkilön sähköpostiin.

Pysäköinti

PYYDÄMME NÄYTTEILLEASETTAJIA JÄTTÄMÄÄN AUTOT HOTELLIEN PYSÄKÖINTIPAIKOILLE, JOTTA SAAMME MAHDOLLISIMMAN PALJON TILAA ASIAKKAILLENNE ELI MESSUKÄVIJÖILLE!

Rakentamis- ja purkuaikana tarjoamme veloituksettoman pysäköinnin alueella P3 (paikkoja on kuitenkin rajoitetusti). Rakentamis-/purkuajan pysäköintikortit saatte päiväkohtaisesti alueen valvojilta näytteilleasettaja- tai rakentajakorttia näyttämällä, emme lähetä pysäköintikortteja etukäteen. Paviljongin pysäköintialueet ovat kaupungin pysäköinninvalvonnan alaisia, joten pysäköintikortti on laitettava selvästi näkyviin auton tuulilasiin rakennus- ja purkuaikoina.

Messuaikana pysäköinti on maksullista kaikilla alueilla. Pysäköinti maksaa joko 1 € / h tai 12 € / vrk, ja se maksetaan suoraan P-talojen automaatteihin.

Kutsuvierasilta keskiviikkona 3.2.

OHJELMA
Auditorio klo 18.00

Tervetuloa
Neuvottelukunnan pj. Markku Varsila, iGuzzini Finland & Baltic Oy

Juhlapuhe – SIL 90 vuotta
Toimitusjohtaja Timo Kekkonen, Sähköturvallisuuden Edistämiskeskus STEK ry

  • Vuoden Sähköteko
  • Vuoden Sähköinsinööri

Sähköistyksen merkitys yhteiskunnassa
Puheenjohtaja Jussi Kuusela, Sähkö- ja Teleurakoitsijaliitto STUL ry

KNX award
Toiminnanjohtaja Johan Stigzelius, KNX Finland

Viihdeohjelmaa
Divet Show by Marko Vainio

Messuhallien ovet avataan kutsuvieraille auditorion tilaisuuden jälkeen klo 18.30 – tutustumista näyttelyalueeseen klo 21.00 saakka.

Voitte vapaasti järjestää omalla osastollanne tarjoilua. Mikäli ette halua järjestää tarjoilua osastollanne, mutta haluatte kuitenkin huomioida vieraitanne, Paviljonki Ravintoloilta voi ostaa drinkkilippuja vieraillenne jaettavaksi. Tarjoilutilaukset 19.1. mennessä: pia.rutanen@jklmessut.fi.

Messujuna Helsingistä, Tampereen kautta Jyväskylään 3.2.

Junapaikat on suunnattu näytteilleasettajille ja heidän sidosryhmille sekä sponsoroimille opiskelijaryhmille!

juna

Hki-Jkl P603
Helsinki klo 7:34
Pasila klo 7:39 / 7:40
Tikkurila klo 7:49 / 7:50
Tampere klo 9:24 / 9:47
Jyväskylä klo 11:25

Jkl-Hki P 604
Jyväskylä klo 19:30
Tampere klo 21:15 / 21:38
Tikkurila klo 23:10 / 23:11
Pasila klo 23:19 / 23:20
Helsinki klo 23:25

Tiedustelut ja paikkavaraukset: Sähköinsinööriliitto ry, sil@sil.fi tai 09 668 9850

Langattomat mikrofonit

Langattoman telelaitteen, esim. langattoman mikrofonin tai radiolähettimen käyttöön vaaditaan aina lupa käyttöpäällikkö Ahti Impolalta (ahti.impola(at)jklpaviljonki.fi). Lupa on pyydettävä viimeistään 2 viikkoa ennen tapahtumaa. Langattoman telelaitteen käyttäjällä on oltava mukanaan Viestintäviraston myöntämä lupa laitteen käytölle.

Kiinnittäminen

Hallien seiniin on kaikenlainen kiinnittäminen kielletty.

Hallien lattiaan voi kiinnittää vain sellaisella teipillä, joka irtoaa lattiasta jälkiä jättämättä. Kiinnityksiin suosittelemme Eurocel 704- tai ominaisuuksiltaan vastaavaa teippiä. Eurocel 704 -teippiä voi etukäteen tilata Jyväskylän Messut Oy:n näyttelytekniikalta tai ostaa Paviljongin messutoimistosta hintaan 17 € + ALV / rulla (50 mm / 50 m). Mikäli kiinnittämisessä käytetään teippejä, joiden poistaminen rikkoo lattian maalipinnan tai jättää jälkiä, veloitamme korjaus- / siivouskulut näytteilleasettajalta tai osaston rakentajalta.

Seinäelementtien maalaaminen ja niihin liimaaminen on kielletty. Runkoprofiileihin voi kiinnittää somistusmateriaaleja ripustamalla. Seinälevyihin voi kiinnittää somistus-materiaaleja toimivilla tarroilla, esim. Pro Contact tai Powertrips sekä huopapintaisiin seinälevyihin myös somistusneuloilla. Silikonitarroja voi ostaa messutoimistosta.

Näytteilleasettajan on itse poistettava kiinnitetyt materiaalit elementeistä ennen osaston purkamista. Näytteilleasettaja tai osaston rakentaja vastaa myös omien lattiateippien poistosta.

Jätehuolto

Alihankkijamme noutaa veloituksetta osastojen rakentamisesta syntyvät normaalit rakennus- ja purkujätteet, pakkausmateriaalin yms. kierrätykseen. Erikoisosastojen (esim. puurakenteiset osastot) jätehuollosta annamme erillisen tarjouksen.

Tapahtuma-aikana hoidamme jätteiden noudon, mikäli olet tilannut osastosiivouksen. Jos osastosiivousta ei ole tilattu ja teille on kertynyt poisvietävää roskaa, tulee roskat toimittaa itse halleissa sijaitseviin jäteastioihin ja huolehtia lajittelusta – pyydämme seuraamaan jäteastioissa olevia opasteita. Halleissa on energiajätteen lisäksi astiat myös kaatopaikkajätteelle sekä keräyspaperille ja -pahville.

Ulkona oleviin keräyspisteisiin ei tule viedä mitään roskia.

Tilaa sähköinen uutiskirjeemme!

Lähetämme sinulle 2-3 kertaa vuodessa sähköpostia Sähkömessujen ajankohtaisista asioista. Voit milloin tahansa halutessasi perua uutiskirjeen tilauksen.